fbpx

Obchodní podmínky

Tyto obchodní
podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník (dále jen jako “Občanský zákoník”) vzájemná práva a
povinnosti mezi obchodní společností

MANETECH, a.s.,
IČO: 26192497,
se sídlem Klánovická 601/40, 198 00 Praha 9,
zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka
6676,
www: 
www.lanika.cz,
email: 
info@manetech.cz,

(dále jen jako „Prodávající“)

a zákazníkem (dále jen jako “Kupující“)

vzniklé v
souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen jako “Smlouva”)
uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím on-line obchodu
Prodávajícího umístěného na internetové adrese
https://www.lanika.cz  (dále jen jako “Obchod”),
jejímž předmětem je zboží nabízené Prodávajícím (dále jen jako
“Zboží”)

(dále jen jako „Obchodní podmínky“).

 

I. Úvodní ustanovení

  1. Tyto Obchodní podmínky jsou nedílnou
    součástí Smlouvy. Smlouva a Obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém
    jazyce. Všude tam, kde se mluví o právech a povinnostech ze Smlouvy, jsou
    tím myšlena práva a povinnosti ze Smlouvy včetně těchto Obchodních
    podmínek.
  2. Uzavřením Smlouvy Kupující prohlašuje, že se
    s aktuálním zněním těchto Obchodních podmínek při každém jednotlivém
    uzavření Smlouvy seznámil, porozuměl jim a s jejich zněním souhlasí.
  3. Smlouva je po svém uzavření Prodávajícím
    uložena za účelem jejího úspěšného splnění, Prodávající se však nezavazuje
    umožnit Kupujícímu opakovaný přístup k uzavřené Smlouvě.
  4. Aktuální znění těchto Obchodních podmínek je
    volně přístupné na internetových stránkách Prodávajícího a je tak každému
    umožněno jejich zobrazení a archivace.
  5. Kupujícím může být spotřebitel, podnikatel
    nebo prodejce.
  6. Spotřebitelem se má na mysli ve shodě s
    ustanovením § 419 Občanského zákoníku každá fyzická osoba, která s
    Prodávajícím uzavírá Smlouvu, nebo jinak jedná, mimo rámec své
    podnikatelské činnosti nebo mimo rámec svého samostatného výkonu povolání.
  7. Podnikatelem se má na mysli ve shodě s
    ustanovením § 420 Občanského zákoníku ten, kdo samostatně vykonává na
    vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným
    způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za
    podnikatele je považována také každá osoba, která uzavírá smlouvy
    související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při
    samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem
    nebo na účet podnikatele. Dle § 421 se za podnikatele považuje také osoba
    zapsaná v obchodním rejstříku a dále se má za to, že podnikatelem je
    osoba, která má k podnikání živnostenské nebo jiné oprávnění podle jiného
    zákona.
  8. Prodejcem se má na mysli podnikatel, který
    s Prodávajícím uzavřel Rámcovou smlouvu.

 

II. Uzavření Smlouvy, platební podmínky a doručení Zboží

  1. Veškerá prezentace Zboží umístěná na
    stránkách Obchodu je informativního charakteru a Prodávající není povinen
    uzavřít Smlouvu ohledně tohoto Zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 Občanského
    zákoníku se nepoužije.
  2. Na stránkách Obchodu jsou informace o Zboží
    a jeho vlastnostech, o jeho cenách, a o nákladech spojených s dodáním a
    balením Zboží při doručování v rámci území České republiky.
  3. Uzavřít Smlouvu lze prostřednictvím
    objednávkového formuláře umístěného v Obchodu. Do objednávkového formuláře
    je třeba vložit informace zejména o:

a)     
zvoleném Zboží a jeho množství. To Kupující
provede vložením Zboží do elektronického nákupního košíku;

b)     
požadovaném způsobu úhrady kupní ceny Zboží, kdy
prostředí Obchodu Kupujícímu zobrazuje náklady na zvolený způsob úhrady kupní
ceny;

c)     
požadovaném způsobu doručení objednávaného Zboží,
kdy prostředí Obchodu Kupujícímu zobrazuje náklady na zvolený způsob doručení
objednávaného Zboží; a

d)     
Kupujícím, jeho kontaktní údaje a údaje pro
doručení Zboží.
Informace zanesené do objednávkového formuláře tvoří objednávku (dále jen jako
“Objednávka”).

  1. Po vytvoření Objednávky má Kupující možnost
    údaje v ní uvedené zkontrolovat a případně změnit. Objednávku odešle
    Kupující Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat“. Prodávající
    potvrdí Kupujícímu přijetí Objednávky elektronickou poštou na email
    uvedený v Objednávce nebo jinak poskytnutý Prodávajícímu. Smlouva je
    uzavřena okamžikem doručení tohoto potvrzení Objednávky, obsahuje-li
    současně projev Prodávajícího jednoznačně obsahující jeho vůli uzavřít
    Kupní smlouvu.
  2. Na základě uzavřené Smlouvy se Kupující
    zavazuje zaplatit za Zboží. Prodávající se zavazuje Zboží Kupujícímu
    odevzdat a umožnit mu k němu nabýt vlastnické právo. Při doručování přes
    přepravní společnost, poskytující komplexní logistické služby pro
    internetové obchody anebo pomocí sítě výdejních míst, která zajišťuje
    internetovým obchodům výdej zboží (např. tzv. Zásilkovna, Uloženka, Parcel
    shop, Alza box atd.), se doporučuje, aby Kupující převzal zboží do 24 hodin
    od doručení informace o možnosti převzetí Zboží.
  3. Kupující prohlašuje, že údaje uvedené v
    Objednávce či jinak poskytnuté Prodávajícímu jsou pravdivé a správné a že
    jejich případné změny Prodávajícímu bezodkladně oznámí. Prodávající nenese
    odpovědnost za případnou škodu či komplikace způsobené sdělením
    nesprávných či nepravdivých údajů Kupujícím. Kupující Prodávajícímu
    odpovídá za škodu mu způsobenou sdělením nesprávných či nepravdivých
    osobních údajů.
  4. Kupující souhlasí s použitím komunikačních
    prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy.
  5. Prodávající je oprávněn v závislosti na
    charakteru objednávky (nestandardní množství zboží, výše ceny, náklady na
    přepravu, vzdálenosti apod.) požádat Kupujícího o dodatečné telefonické
    nebo písemné potvrzení Objednávky. Odmítne-li Kupující objednávku
    požadovaným způsobem autorizovat, je Prodávající oprávněn uzavření Kupní
    smlouvy nepotvrdit, anebo byla-li by již uzavřena Kupní smlouva, je
    oprávněn od ní odstoupit.
  6. Prodávající může po Kupujícím požadovat
    zálohovou platbu či platbu předem. Na tuto skutečnost je Kupující
    upozorněn před uzavřením Smlouvy v popisu Zboží nebo v průběhu zadávání
    Objednávky.
  7. Kupující si při zadávání Objednávky může
    zvolit z následujících způsobů úhrady kupní ceny Zboží a ostatních
    nákladů:

a)     
bezhotovostně převodem na účet Prodávajícího;

b)     
bezhotovostně prostřednictvím platebních či
jiných systémů třetích osob uvedených na webové stránce; nebo

c)     
bezhotovostně platební kartou;

d)     
úhradou vystavené faktury (dostupné pouze pro
prodejce s uzavřenou Rámcovou smlouvou).

  1. Společně s úhradou kupní ceny je Kupující
    povinen uhradit i náklady na balení a doručení Zboží v souladu se
    Smlouvou. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i
    náklady spojené s dodáním Zboží.
  2. V případě bezhotovostní platby je kupní cena
    splatná při zadávání Objednávky. V případě bezhotovostní platby je závazek
    Kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky
    na účet Prodávajícího.
  3. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení
    celé kupní ceny a ostatních nákladů ještě před odesláním Zboží Kupujícímu.
    Ustanovení § 2119 odst. 1 Občanského zákoníku se nepoužije.
  4. Po uhrazení kupní ceny a ostatních nákladů
    vystaví Prodávající Kupujícímu o provedených platbách daňový doklad, který
    Kupujícímu zašle elektronickou poštou nebo mu jej předá spolu se Zbožím.
  5. Kupující nabývá vlastnictví ke Zboží
    okamžikem zaplacení jeho plné kupní ceny, ne však dříve, než Zboží
    převezme.
  6. Je-li Prodávající povinen podle Smlouvy
    dodat Zboží na místo určené Kupujícím, je Kupující povinen Zboží převzít
    při jeho dodání. Zboží určené Kupujícím k převzetí v provozovně
    Prodávajícího je Kupující povinen převzít v místě této provozovny
    nejpozději ve lhůtě 7 dnů ode dne, kdy bude Prodávajícím informován o
    možnosti převzetí tohoto Zboží. Kupující je povinen převzít Zboží i v
    dalších případech, zejména po vyřízené reklamaci, či pokud je Zboží
    zasíláno Kupujícímu opětovně při pozdním uplatnění práva od Smlouvy
    odstoupit bez uvedení důvodu. V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího
    Zboží doručováno opakovaně nebo jiným, než smluveným způsobem, je Kupující
    povinen uhradit náklady spojené s tímto opakovaným nebo jiným způsobem
    doručení.
  7. Je-li Kupující v prodlení s převzetím Zboží,
    je Prodávající oprávněn účtovat Kupujícímu poplatek za uskladnění ve výši
    10 Kč za každý den kdy prodlení trvá, nejvýše však do výše ceny Zboží, a
    dále má Prodávající právo kdykoliv za trvání prodlení od Smlouvy
    odstoupit.
  8. V případě, že je způsob dopravy smluven na
    základě zvláštního požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko a případné
    dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  9. Při převzetí Zboží je Kupující povinen
    zkontrolovat neporušenost obalů a v případě jakýchkoli závad toto
    neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího
    o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí Kupující zásilku od přepravce
    převzít.
  10. Žádný z termínů dodání Zboží smluvených mezi
    Kupujícím a Prodávajícím nelze brát jako fixní závazek ve smyslu
    ustanovení § 1980 Občanského zákoníku, ledaže je termín za takový výslovně
    označen a s Prodávajícím sjednán.

 

III. Odstoupení od Smlouvy

  1. Tento odstavec se použije pouze v případech,
    kdy je Kupující spotřebitelem. Je-li Kupující spotřebitelem:

a)     
Může odstoupit od Smlouvy do 14 dnů od převzetí
Zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí Zboží či
provedení platby. Odstoupení od Smlouvy musí být Prodávajícímu odesláno v této
lhůtě na adresu sídla Prodávajícího (Klánovická 601/40, 198 00 Praha 9) nebo
elektronickou poštou na adresu
info@manetech.cz.

b)     
Je oprávněn od Smlouvy odstoupit i kdykoliv před
dodáním Zboží.

c)     
Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od
Smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum
nákupu či číslo Smlouvy, objednávky nebo daňového dokladu, bankovní spojení a
zvolený způsob vrácení zboží. Jeho doručení Prodávající Kupujícímu potvrdí v
textové podobě.

d)     
Po odstoupení je Kupující povinen zaslat
Prodávajícímu obdržené Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od
odstoupení. Kupující odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty Zboží, které
vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat
s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Zboží by mělo být vráceno Prodávajícímu
(ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu (původní obal však není
nutný, není-li to možné).

  1. Prodávající je povinen Kupujícímu vrátit
    částku plně odpovídající kupní ceně Zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání
    do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od
    Kupujícího přijal, nebo způsobem jiným, souhlasí-li s tím Kupující a
    nevzniknou-li tím Kupujícímu další náklady. S vrácením peněžních
    prostředků je Prodávající oprávněn počkat do doby, než mu Kupující vrátí
    Zboží nebo prokáže, že jej odeslal.
  2. Náklady na vrácení Zboží nese Kupující.
  3. Je-li vrácené Zboží poškozeno porušením
    povinností Kupujícího, je Prodávající oprávněn vůči Kupujícímu uplatnit
    nárok na náhradu snížení hodnoty Zboží a započíst jej na vracenou částku.
  4. V případech, kdy má Kupující v souladu s
    ustanovením § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku právo od Smlouvy odstoupit,
    je Prodávající také oprávněn kdykoliv od Smlouvy odstoupit, a to až do
    doby převzetí Zboží Kupujícím. V takovém případě vrátí Prodávající
    Kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet
    určený Kupujícím.
  5. V případech dodávky Zboží vyrobeného
    podle požadavků Kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám, nemá
    Kupující v souladu s ustanovením § 1837 písm. d) Občanského zákoníku
    právo od Smlouvy odstoupit.
  6. Není-li Kupující spotřebitelem, může od
    Smlouvy odstoupit za písemně sjednaných podmínek mezi Kupujícím a
    Prodávajícím, nebo stanoví-li tak zákon.
  7. Prodávající si vyhrazuje právo od Smlouvy
    odstoupit v případě, že cena Zboží, jež je jejím předmětem, byla v Obchodě
    zobrazena zcela zjevně nesprávně (například jako cena za balení
    s více kusy byla chybně uvedena cena za 1 kus, v ceně je uvedena
    nesprávně desetinná čárka).

 

IV. Práva z vadného plnění

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ze
    Smlouvy ohledně odpovědnosti Prodávajícího za vady se řídí příslušnými
    obecně závaznými předpisy.
  2. Tento odstavec se užije pouze v případě, že
    Kupující není podnikatelem. Není-li Kupující podnikatelem:

a)     
Pokud má převzaté Zboží nedostatky (např. nemá
sjednané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není
kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá
jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady
Zboží, za které Prodávající odpovídá.

b)     
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku
nedodržení návodu k použití. Prodávající neodpovídá za vady, které Kupující sám
způsobil.

c)     
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od
převzetí Zboží, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí.

d)     
Nemá-li Zboží sjednané vlastnosti, může Kupující
žádat dodání nového Zboží bez vad. Není-li to možné, může Kupující od Smlouvy
odstoupit. Neuplatní-li Kupující toto právo, nebo nemůže-li Prodávající dodat
nové Zboží bez vad, může Kupující požadovat přiměřenou slevu.

c)     
Reklamaci může Kupující uplatnit u Prodávajícího
v sídle nebo elektronicky na adrese
info@manetech.cz. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje
okamžik, kdy Prodávající obdržel od Kupujícího reklamované zboží. Prodávající
Kupujícímu v písemné podobě potvrdí, kdy své právo uplatnil, co je obsahem
reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále
potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení
opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. V
případě oprávněné reklamace má Kupující právo na náhradu nákladů na uplatnění
reklamace v nutné výši. V případě neoprávněné reklamace nemá Kupující na
náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani
Prodávající nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně.
Kupující bude telefonicky nebo emailem vyrozuměn o vyřízení reklamace.

 

V. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

  1. Ochrana osobních údajů Kupujícího, který je
    fyzickou osobou, je zajištěna v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o
    zpracování osobních údajů a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU)
    2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se
    zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení
    směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
  2. Rozsah spravovaných a zpracovávaných
    osobních údajů, jakož i veškeré informace Prodávajícího jakožto správce a
    zpracovatele vůči Kupujícímu, Podnikateli a Prodejci jakožto subjektům
    údajů, jsou dostupné zde:
    https://lanika.cz/osobni-udaje/.
  3. Kupující je povinen své osobní údaje uvádět
    správně a pravdivě, a je povinen bez zbytečného odkladu informovat
    Prodávajícího o jejich případné změně.

 

VI. Závěrečná ustanovení

  1. Kupující na sebe přebírá nebezpečí změny
    okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.
  2. Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu
    vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e)
    Občanského zákoníku. Kupující se se svými stížnostmi může obracet přímo na
    Prodávajícího nebo na příslušný orgán dohledu nebo státního dozoru.
    Prodávající je oprávněn k prodeji Zboží na základě živnostenského
    oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
    živnostenský úřad.
  3. K projednávání sporů mezi Kupujícím a
    Prodávajícím jsou příslušné české obecné soudy.
  4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů
    ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská
    567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa:
    www.coi.cz.
  5. Je-li, nebo stane-li se některé z ustanovení
    Obchodních podmínek neplatným nebo neúčinným, namísto takových neplatných
    ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co
    nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není
    dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení.
  6. Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá
    korespondence související se Smlouvou musí být druhé smluvní straně
    doručena písemně, a to elektronickou poštou, případně osobně nebo
    doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Kupujícímu je
    doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v objednávce nebo při
    registraci.

Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 01. 09. 2023

 

 

 

Zavřít
Přihlásit
Zavřít
Košík (0)

Žádné produkty v košíku. Žádné produkty v košíku.